Prof Hair Design -kampaamon tuoliin istahtaessa voit olla varma, että saat ensiluokkaista asiakaspalvelua. Profin parturi-kampaaja Nikoalos Giakoumis kertoo uudessa jälleenmyyjäesittelyssämme, mikä Nõberu of Sweden -tuotteissa vakuutti heidät.
Prof Hair Design, tuttavallisesti Prof, on tyylikäs ja ammattitaidostaan palkittu kampaamo Helsingin sykkeessä. Profin henkilökunnalla on kansainvälistä kokemusta ja huippuosaamista hiusten leikkauksissa ja värjäyksissä.
Hiustyylin kokonaisvaltaista muutosta kaipaavalle Prof on juuri oikea paikka muodonmuutokselle. Profin taitavat parturi-kampaajat osaavat hiuksia leikkaamalla korostaa asiakkaan kasvonpiirteitä, mutta myös pehmentää sellaisia piirteitä, joiden asiakas ei halua korostuvan.
– Vaikka noudatamme Profin yhteistä ideologiaa hiusten leikkauksissa ja värjäyksissä, jokaisella meistä on oma persoonallinen tyyli tehdä hiuksia ja omat vahvuutensa,
Nikolaos Giakoumis kertoo.
Profin ideologia on yksinkertainen: mitä tarkemmin muodot on leikattu hiukseen, sitä paremmin ja pidempään hiustenleikkaus toimii asiakkaalla. Hiusten värjäämisessä pyritään luomaan harmonia, joka sitoo leikkauksen ja hiusvärin kokonaisuudeksi.
Lopputulokseen vaikuttavat myös asiakkaan persoona ja tyyli.
– Jokainen asiakas, joka astuu liikkeeseemme voi olla varma siitä, että kohtelemme häntä ammattitaidolla ja hän saa itselleen sopivan tyylin.

Asiakkaat saavat hetken omaa aikaa Profin ammattilaisten osaavissa käsissä.
”Valmistajat tuntuvat keskittyvän tuoksujen tekemiseen, eivätkä tuotteen käyttöominaisuuksiin”
Nõberu of Sweden vakuutti Giakoumisin kattavuudellaan ja brändin tyylikkäällä ulkoasulla. Hän kehuu Nõberun tuotteiden olevan mietitty loppuun asti. Kattavassa tuotevalikoimassa jokaisella tuotteella on oma järkevä tarkoitus.
Hän kertoo monen parranhoitosarjan tekevän ns. ”yhden parran” -tuotteita, jotka sopivat kaikille parroille. Todellisuudessa partatyyppejä on erilaisia ja kaikille parroille ei sovi kaikki tuotteet.
– Nõberun
viiksivahoissa ja
partaöljyissä on kahta eri vahvuutta, mikä on minusta hyödyllinen ominaisuus. Tällaiset asiat tuntuvat jäävän kosmetiikan valmistajilta usein huomiotta. Valmistajat keskittyvät enemmän erilaisten tuoksujen luomiseen, eivätkä mieti niin paljon tuotteen käyttöominaisuuksia, Giakoumis pohtii.

Jokaisella Profin työntekijällä on omat vahvuutensa ja tyylinsä. Kuvassa Nikolaos Giakoumis työn touhussa.
Prof pyrkii pitämään tyylikkään linjan myös tuotesarjojen myynnissä.
– Nõberun tuotteiden ulkoasu on tosi tyylikäs. Miesten
hius- ja
partatuotteet ovat usein ulkoasultaan likaisen kuluneen näköisiä. Nõberu tuo tyylikkyydellään hyvää vastapainoa perinteisen näköisille parturituotteille.
Hänen oma suosikkinsa Nõberu of Swedenin tuotteista on
Beard Tonic.
– Beard Tonicia suihkutetaan kosteaan partaan ja kammataan. Se tuo partaan hoitavuutta mutta sopivasti jämäkkyyttä. Jos on tottunut käyttämään partaöljyjä, niin Beard Tonic on vähän erilainen parranhoitotuote. Beard Tonic käytettynä yhdessä Nõberun
Beard Waxin kanssa saa esimerkiksi oman vähän ohuemman partani näyttämään tuuheammalta, Giakoumis kertoo.
Klassisuus is back!
Profissa on myös huomattu miesten kasvava innostus itsestä huolehtimiseen. 2010-luvun jälkeen parrat ja grooming-kulttuuri alkoivat yleistymään vauhdilla. Aluksi tarjolla oli vain halpoja hoitotuotteita, kunnes miesten luoman kysynnän myötä tuotteiden laatu parani ja ammattitaitoinen osaaminen lisääntyi.
Vuosien varrella miehetkin ovat oppineet vaatimaan parturilta laadukasta työnjälkeä ja panostamaan itsestä huolehtimiseen.
– Ennen ajateltiin, että mies on se helppo asiakas, jolle voi vaan parturoinnissa ajella nopeasti 6 millimetrin sivut ja päästää ulos liikkeestä. Miehistä on tullut todella laatutietoisia. Heistä on myös tullut tietoisia siitä, mitä he haluavat hiuksiin, mikä on heidän hiuksilleen hyväksi ja mikä huonoksi. Myös parrat ovat tulleet muotiin, kun tietoisuus, hyvät tekijät sekä tuotteet ovat lisääntyneet.

Klassisuus on saapunut miesten hiusmuotiin kotoilun myötä.
Lopuksi pohdimme, millaisia hiuksia ja partoja Profissa on ollu nähtävillä viime aikoina?
Giakoumis on huomannut klassisten hiusmallien olleet muodissa jo hetken aikaa. Erityisesti koronan tuoma kotoilu on pidentänyt miesten kutreja, joissa on nähtävillä klassisia malleja.
– Pitkissä hiuksissa on vähän Leonardo Di Caprio -tyylisiä keskijakausmalleja. Lyhyissä hiusmalleissa on yleistynyt fade-leikkaus, joka on saanut vaikutteita 20-luvun tyylistä ja klassisesta parturoinnista. Parrat ovat lisääntyneet huomattavasti yli kaksikymppisillä, Giakoumis luettelee.
Mikä sopisikaan paremmin klassisten hiusten muotoiluun kuin Nõberun tuotteet!
Lisätietoa Prof Hair Designista saat heidän
kotisivuiltaan,
Facebookista ja
Instagramista.