Haluatko jälleenmyyjäksi?

Unohda jo ananastukka – aika palauttaa maskuliiniset muodot miesten kampauksiin

Nõberu of Sweden -brändin perustaja Iman Khalaf on Ruotsin tunnetuimpia partureita, joka kiertää ympäri Eurooppaa kouluttamassa muita partureita. Tärkein sanoma koulutuksissa ei ole uusi, mutta jopa vuosikymmeniä alalla toimineet parturit löytävät Khalafin tekniikasta uutta opittavaa.
On aika palauttaa maskuliiniset muodot miesten kampauksiin, toteaa Nõberun perustaja Iman Khalaf.
On aika palauttaa maskuliiniset muodot miesten kampauksiin, toteaa Nõberun perustaja Iman Khalaf.


- On harmi, että miesten klassiset maskuliiniset leikkausmallit on unohdettu. Miehille tehdään paljon maskuliinisen ja feminiinisen leikkauksen välimuotoa. Parhaiten miesten kasvojen malliin sopivat kuitenkin laatikkomaiset ja kulmikkaat leikkaukset, naisille taas pyöreämmät ja pehmeämmät mallit, Khalaf summaa ja viittaa esimerkeissä etenkin Suomessa yhä suosiossa olevaan ananastukkaan.

Vaikka Khalafilla on voimakkaita mielipiteitä, hän muistuttaa, ettei hiusalalla ole yhtään ehdotonta sääntöä.

- Jos jokin toimii sinulle, tee niin. Mikään ei ole oikein tai väärin. Minullakin on työssäni sääntöjä ja rutiineja, mutta olen aina avoin uusille tekniikoille. Älä siis jumiudu ajattelemaan, että on vain yksi ainoa tapa tehdä jotain.

Hyvän työskentelyasennon löytäminen on Khalafin mukaan erityisen tärkeää tehokkuuden ja oman hyvinvoinnin kannalta. Khalaf työskentelee aina seisaallaan, ja aina kun mahdollista, toinen käsi selän takana tukea antamassa. Hän käyttää koneella leikatessaan vain koneen omaa pituussäätöä sekä kampaa, eli koneella kamman päältä -tekniikkaa, ei koskaan muovisia ”irtotalloja”.

- Olen yrittänyt leikata kosteita hiuksia, mutta en tunne silloin hiusten luonnollista muotoa tai pyörteitä. Leikkaamalla hiukset kuivana olen 100 prosenttisen varma lopputuloksesta ja näen heti, miten hius käyttäytyy. Siksi pesen aina ensin hiukset puhtaaksi, kuivaan ja vasta sitten leikkaan.

Khalafin työskentely on hitaan harkittua, eivätkä sakset tai kammat heilu ilmassa yhtään ylimääräistä kertaa.

- Työskentelen hitaasti, mutta huolellisesti ja kontrolloidusti. Enkä koskaan leikkaa vahvaa rajaa, jonka häivyttämiseen menee ikuisuus!

Tuotteiden suosittelu on hyvää palvelua, ei tyrkyttämistä


Parturit ovat Khalafin mielestä liian arkoja tarjoamaan miehille enemmän, mihin on viime vuosikymmenien aikana totuttu. Lisäpalveluista ja tuotemyynnistä olisi kuitenkin saatavissa lisäeuroja sekä paremmin palveltuja asiakkaita.

- Voit hiustenleikkauksen jälkeen leikata parran kuudessa minuutissa ja veloittaa siitä 20 euroa lisää. Aika on rahaa, joten käytä sitä! Muista myös opettaa asiakastasi käyttämään hiustenkuivaajaa ja tuotteita. Asiakas on varmasti opastuksesta kiitollinen ja ostaa hänelle harkiten valitut tuotteet – ja jos asiakas ei osta niitä sinulta, hän ostaa ne jälkeenpäin verkkokaupasta.

Tuotteiden suosittelu ei ole Khalafin mukaan suomalaisten pelkäämää tyrkyttämistä, vaan ennen kaikkea hyvää palvelua. Siksi hän toivoisikin parturi-kampaajien perehtyvän entistä tarkemmin miesten kosmetiikka-alan kehitykseen ja uusiin tuotteisiin, jotta he osaisivat edelläkävijöinä tarjota niitä myös asiakkailleen.

Iman Khalaf oli tänä syksynä ensimmäistä kertaa Suomessa kouluttamassa hiusalan ammattilaisia. Tampereella järjestettyyn koulutukseen saapui partureita ympäri Suomea. Khalaf jatkaa miehekkäiden muotojen opastusta Beauty Pro -tapahtumassa ja I love me -messuilla (19.-21.10.) esiintymislavalla ja Nõberu of Sweden osastolla.


Miksi valintasi on Nõberu of Sweden

Edelläkävijä

Nõberu of Sweden ei seuraa trendejä vaan luo niitä. Olemme alamme ytimessä ja tapaamme asiakkaitamme päivittäin. Pyrimme aina luomaan uutta ja suunta on eteenpäin.

Yksilöllinen

Me emme halua maailmaa, jossa jokainen mies on veistetty samasta muotista. Tai maailmaa, jossa miesten kauneudenhoito on epämiehekästä. Me haluamme luoda vahvalla itseluottamuksella ja terveellä minäkuvalla varusteltuja miehiä.

Jämpti ja huolellinen

Me emme jätä mitään sattuman varaan. Tuotesuunnittelusta asiakaspalveluun asiakkaamme ja jälleenmyyjämme voivat luottaa siihen, että emme tee mitään huolimattomasti.

Haluatko jälleenmyyjäksi?

Nõberu of Sweden on laadukas, trendikäs, ainutlaatuinen ja tyylikäs miesten kosmetiikkasarja, jonka tavoitteena on olla luonnollinen osa sellaisten kuuluisien tavaratalojen tuotevalikoimaa kuin Nordiska Kompaniet ja Harrods. Siksi se sopii varmasti erinomaisesti sinunkin liikkeesi valikoimaan palvelemaan urbaaneja herrasmiehiä.

Haluatko liittyä tähän jaloon joukkoon? Jos olet etsimämme Nõberu of Sweden -jälleenmyyjä, jätä yhteystietosi meille oheisella lomakkeella. Otamme mahdollisimman pian yhteyttä, kerromme lisää tuotteistamme ja siitä, miten me voimme auttaa sinua. Voit myös lähettää meille sähköpostia osoitteeseen jalleenmyynti(at)noberu.fi tai soittaa +358 45 224 0737+358 45 224 0737.

Nimi
Sähköpostiosoite

Yritys
Puhelinnumero

Vapaamuotoinen viesti